Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Tyto všeobecné obchodní podmínky (“VOP”) společnosti Kalores Group s.r.o., se sídlem Terronská 961/67, Bubeneč, 160 00 Praha 6 , IČO 19286805, zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn.
C 384192 vedeném u Městského soudu v Praze, e-mail info@mildagang.cz telefonní číslo +420 725 527 255, a(„My” nebo „Prodávající” nebo „Dodavatel“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících (nebo také „Objednatel“ ), a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím internetového obchodu na webových stránkách www.mildagang.cz.
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete zde zde
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Jak jistě víte, tak komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí internetových stránek, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („www.mildagang.cz“).
Pokud některá část VOP odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na Našich webových stránkách, bude mít tato konkrétní dohoda před VOP přednost.
VOP se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Předmětem těchto VOP je pořádání nebo zprostředkování expedic, kurzů a akcí (dále jen „akce“) a prodej zboží.
VOP se současně aplikují i na pořádání nebo zprostředkování individuálně sjednaných kurzů či akcí „šitých na míru“ objednateli.
Pokud není objednatel pro objednanou akci přímým spotřebitelem objednaného kurzu či akce, tzn. objedná a/nebo uhradí kurz či akci za třetí osobu, postupuje se smlouva podle ust. § 1895 zákona č. 89/2012 Sb. na tuto třetí osobu (postupník). Na postupníka se pak vztahují veškeré povinnosti vyplývající z těchto VOP, jako by byla objednatelem sama. Dodavatel uděluje podle ust. 1897 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. souhlas s postoupením smlouvy předem. Postoupení smlouvy je vůči postupníkovi účinné okamžikem, kdy mu postupitel postoupení oznámí.
1. NĚKTERÉ DEFINICE
1.1.Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
1.2.Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
1.3.Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
1.4.DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
1.5.Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
1.6.Objednávka nebo Regitrace je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;
1.7.Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží nebo služeb a uzavřených Smluv;
1.8.Vy jste osoba nakupující v našem internetovém obchodě, právními předpisy označovaná jako kupující;
1.9.Zboží,služba nebo akce je vše, co můžete nakoupit v našem internetovém obchodě.
2. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
2.1. Koupě Zboží, služby nebo akce je možná jen přes webové rozhraní internetového obchodu nebo prostřednictvím emailu.
2.2.Při nákupu Zboží,služby nebo akce je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli v Objednávce nebo při registraci budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
2.3.Na našich internetových stránkách také poskytujeme přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu takových recenzí zajišťujeme a kontrolujeme tím, že propojujeme hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení vidíme i propojené ID objednávky, a tak jsme schopni ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele.
3. UŽIVATELSKÝ ÚČET
3.1.Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). Kupující může provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
3.2.Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
3.3.Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
3.4.Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
3.5.Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 14 dní nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
3.6.Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
4. UZAVŘENÍ SMLOUVY
4.1.Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
4.2.Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím našich internetových stránek, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
4.3.K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste vytvořili Objednávku nebo Registraci. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
- Informace o nakupovaném Zboží,Služby nebo akce (na internetových stránkách označujete Zboží ,Službu nebo Akci o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“ nebo vyplněním a odesláním registračního formuláře.);
- Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží nebo služby; tyto informace budou zadány v rámci tvorby Objednávky nebo Registrace v rámci uživatelského prostředí internetového obchodu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvolného Zboží nebo Služby, způsobu jeho doručení a platby;
- Své identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží nebo Službu zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
4.4.V průběhu tvorby Objednávky nebo Registrace můžete až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Dokončit Objednávku“ nebo „Odeslat“ Objednávku nebo Registraci dokončíte. Stiskem tlačítka potvrzujete Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku nebo Registraci dokončit. Po stisku tlačítka „Dokončit Objednávku“ nebo „Odeslat“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
4.5.Vaši Objednávku nebo Registraci Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce nebo při Registraci. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky nebo Registrace. Potvrzením Objednávky nebo Registrace nedochází ještě k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi. Následně bude smlouva uzavřena až na základě následného manuálního potvrzení, kdy ověříme, že máme zboží skladem nebo volné místo na pořádaném kurzu a při registraci Vám potvrdíme, že máme volné místo na námi pořádanou akci. Dodavatel není povinen ke každé smlouvě tisknout či fyzicky přikládat znění těchto VOP, aby se staly nedílnou součástí každé smlouvy. Pokud objednatel odešle elektronicky prostřednictvím webových stránek dodavatele objednávku (či registraci) zboží nebo akce pořádané dodavatelem, mají smluvní strany za to, že se ustanovení těchto VOP automaticky stalo nedílnou součástí každé smlouvy. Objednatel tak bez výhrad souhlasí s těmito VOP.
4.6.Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku nebo Registraci potvrdit. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku nebo Registraci potvrdit, budeme Vás kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce nebo Registrace. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte.
4.7.V případě, že v rámci internetové obchodu, v Objednávce nebo při Registraci bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Zboží nebo službu za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi naše potvrzení Objednávky či Registrace, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce či Registrace. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra nebo se jedná o chybu v psaní a čísle
4.8. V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
4.9.Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu atd.) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
4.10.V případě, že máte zřízen Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje.
4.11.V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám Zboží poskytnuto se slevou.
5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
5.1.Cena je vždy uvedena v rámci internetového obchodu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží nebo Služby v rámci internetového obchodu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
5.2.Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
5.3.Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
5.4.Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží či realizací akce. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
- Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky nebo Registrace. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 7 kalendářních dnů. Pokud objednatel neuhradí dodavateli cenu za objednanou akci do 7 dnů od objednání akce, je dodavatel oprávněn rezervaci termínu kurzu či akce zrušit a nahradit termín jiným účastníkem, jiným kurzem, či akcí.
- Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
- Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí v sídle společnosti. V případě platby hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
- Akce je možné uhradit vždy pouze převodem na účet před realizací konkrétní akce.
- Cenu může objednatel uhradit dodavateli i jinak a v jiném termínu, avšak pouze za předem smluvními stranami písemně domluvených a odsouhlasených podmínek.
- V případech výjimečných – smluvními stranami písemně domluvených, kdy dodavatel bude vracet objednateli cenu za objednané zboží nebo akci, vrátí dodavatel tuto cenu objednateli způsobem, na kterém se spolu s objednatelem vzájemně písemně domluví.
5.5 Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na Vaši e- mailovou adresu. Faktura bude též fyzicky přiložena ke Zboží.
5.6. Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
5.7. Ceny za akce nespecifikované na internetových stránkách a akce individuálně sjednané, budou řešeny písemně – dohodou smluvních stran.
5.8. Slevy z cen kurzů a akcí jsou dodavatelem stanovovány a uveřejňovány zcela individuálně na základě partnerských, marketingových, výprodejních nebo jiných slevových akcí dodavatele. Tyto slevy budou pro širokou veřejnost dodavatelem uveřejněny v našem internetovém obchodě dodavatelem vydaných kuponech a jsou platné do odvolání dodavatele nebo do data účinnosti těchto slev.
5.9.Slevy z cen pro obchodní partnery dodavatele budou řešeny zvláštními smlouvami či písemnými dohodami.
5.10. V jiných případech nemůže být objednatelem sleva nárokována.
5.11.Slevové akce či samostatné slevy se nedají vzájemně kombinovat ani slučovat. Pokud se objednatel dostane do situace, kdy by mu náležely 2 a více slev na 1 kurz či akci, platí vždy 1 nejvyšší sleva a je platná pouze jednou.
5.12. Slevy nejsou přenosné z člověka na člověka ani z právnické osoby na jinou právnickou osobu či na jiného člověka. Jakýkoli obchod se slevami je dodavatelem výslovně zakázán.
6. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
6.1.Zboží Vám bude nejpozději do 30 dní způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:
- Osobní odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna, PPL.
- Doručení prostřednictvím dopravních společností PPL CZ, Zásilkovna;
- elektronicky, tedy emailem
6.2.Více o dopravě naleznete v samostatném dokumentu „Doprava a platba“ v našem internetovém obchodě.
6.3.Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
6.4.Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Doba uvedená v těchto Podmínkách je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání, zejména pak pokud je zboží vyráběno na míru.
6.5.Po převzetí Zboží od dopravce je Vaše povinnost zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností Zboží od dopravce převzít.
6.6.V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. 4 Podmínek, nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy, případně Zboží uskladnit, za což nám od Vás náleží úplata ve výši obvyklé. Pokud se rozhodneme odstoupit od Smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
6.7.Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
6.8.Nebezpeční škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl. 4 Podmínek, na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
6.9.V případě, že zboží, které Vám bylo zasláno na dobírku nepřevezmete, tak v případě dalšího objednání jakéhokoli zboží či služby z našeho internetového obchodu Vám bude odesláno pouze při platbě předem převodem na účet.
6.10.V případě, že Zboží nebylo v internetovém obchodě uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti Vás budeme vždy informovat v případě:
- mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;
- prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dodání.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1.Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 7 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že Zboží:
-
-
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
- je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž souhlasíme;
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
- je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
- množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
- je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat; a
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Vám byly poskytnuty před uzavřením smlouvy.
-
7.2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.3.V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 1, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění.
7.4.Má-li Zboží vadu, máte následující práva:
-
-
- na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží; nebo
- na odstranění vady opravou Zboží,ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro vás.
-
7.5.Jsme oprávněni odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.
7.6.Dále máte právo na:
-
- přiměřenou slevu z Ceny; nebo
- odstoupení od Smlouvy,
jestliže:
- odmítneme vadu odstranit nebo ji neodstraníme v souladu s právními předpisy;
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením Smlouvy; nebo
- je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás.
7.7.Právo na odstoupení od Smlouvy nenáleží v případě, je-li vada Zboží nevýznamná.
7.8.V případě, že jste si vadu na Zboží způsobili sami, práva z vadného plnění Vám nenáleží.
7.9.Vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
7.10.Při uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno:
-
- datum, kdy jste reklamaci uplatnili;
- co je obsahem reklamace;
- jaký způsob vyřízení reklamace požadujete;
- Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
7.11.Nedohodneme-li se na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace odstraníme vady a poskytneme Vám informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
7.12.O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem a vydáme Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší povinností Nám původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradíme My.
7.13.V případě, že jste podnikateli, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
7.14.V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
7.15.Ustanovení uvedená v čl. 7.1 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
8.ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
8.1. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
8.2.V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí. V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik kusů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části Zboží, a v případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, na základě, které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky.
8.3.Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů). Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 2 Podmínek.
8.4.Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku. A to zejména pokud je zboží vyrobeno přímo na zakázku.
8.5.Lhůta k odstoupení dle čl. 2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
8.6.V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 2 Podmínek jste povinní Nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám. Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že My porušíme uzavřenou Smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k Nám, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme při dodání Zboží nabízeli.
8.7.V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Zboží obdržíme, nebo Nám prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám. Zboží Nám prosím vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
8.8.V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 2 Podmínek Nám však odpovídáte za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, abyste se seznámili s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží, tj. způsobem, jakým byste se se Zbožím seznamovali v kamenné prodejně. V případě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst na Vaši pohledávku na vrácení Ceny.
8.9.My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží nebo jeho nedostupnosti), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. 1 Podmínek. Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
9. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI OBJEDNATELE
9.1.Objednatel je povinen vyčerpat objednanou akci v dohodnutém termínu, který je uveden ve smlouvě.
9.2.Nezúčastní-li se objednatel objednané akce nebo nevyčerpá-li objednatel objednanou akci v dohodnutém termínu, nebo neuskuteční-li se objednaná akce z důvodů na straně objednatele, považuje se objednaný kurz či akce za dodavatelem uskutečněné. Dodavateli v takovém případě vzniká nárok na úhradu plné ceny objednaných kurzů a akcí dle těchto VOP, a objednateli pak tímto vzniká povinnost objednané kurzy a akce v plném rozsahu uhradit.
9.3.Objednatel může od smlouvy podle ust. § 1829 NOZ bez sankcí odstoupit ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy. Dodavatel začne s plněním ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy pouze na základě výslovné žádosti spotřebitele učiněné v textové podobě.
9.4.Odstoupí-li od smlouvy objednatel – z jiných než zákonem stanovených důvodů: a) ve lhůtě kratší než 30 dní před termínem plnění, je objednatel povinen uhradit dodavateli storno poplatek ve výši 50% z celkové ceny objednaných kurzů a akcí, b) ve lhůtě kratší než 15 dní před termínem plnění, je objednatel povinen uhradit dodavateli storno poplatek ve výši 100% z celkové ceny objednaných kurzů a akcí.
9.5.Odstoupí-li jednostranně od smlouvy dodavatel – z důvodu na straně dodavatele, má objednatel právo ke své žádosti na vrácení uhrazené částky za objednané kurzy a akce v plné výši, a to poté, co dodavatel o takovém odstoupení objednatele písemně vyrozumí a poučí ho o jeho právu na vrácení ceny kurzu nebo akce. Dodavatel vrátí cenu akce nebo kurzu do 15 dnů ode dne, kdy ho objednatel k tomu písemně vyzve.
9.6.O přízni či nepřízni počasí, tj. konání či zrušení objednaného kurzu či akce, rozhoduje vždy dodavatel. Pokud dodavatel rozhodne, že počasí není důvodem ke zrušení objednaného kurzu či akce, vzniká dodavateli nárok na plnou cenu za objednaný kurz či akci a objednateli vzniká povinnost tuto cenu uhradit, i přestože se kurzu či akce neúčastnil.
9.7.Pokud se objednatel nemůže objednaného kurzu či akce osobně zúčastnit, je oprávněn za sebe poslat náhradníka. Objednatel je v takovém případě povinen dodavateli předem písemně sdělit veškeré údaje o náhradníkovi. V takovém případě má dodavatel za to, že původní objednatel postoupil smlouvu na postupníka (náhradníka), s čímž dodavatel předem vyslovuje souhlas.
9.8.Kurzu či akce objednatele se může účastnit pouze vlastník či spoluvlastník používaného motocyklu. V jiném případě je tato osoba odpovědna za následky svého jednání. Každý motocykl musí být v bezvadném technickém stavu vč. technického osvědčení a registrační značky. Za nezpůsobilý motocykl se zejména považuje ten, který nesplňuje předpisy běžného provozu, nebo ten, z kterého unikají provozní kapaliny, havarovaný či poškozený motocykl. Dodavatel si vyhrazuje právo nezpůsobilý motocykl vyloučit z akce nebo kurzu. Pokud dodavatel nezpůsobilý motocykl z akce či kurz vyloučí, pak mu vzniká nárok na úhradu plné ceny objednaných kurzů a akcí dle těchto VOP a objednateli tímto vzniká povinnost objednané kurzy a akce v plném rozsahu uhradit.
9.9.Objednatel je povinen při kurzu či akci být vybaven nepoškozenou motocyklovou helmou. Dále se doporučuje vybavit koženým nebo textilním motocyklovým oblečením s chrániči, motocyklovými rukavicemi a pevnou nadkotníkovou obuví. Doporučuje se být navíc vybaven i páteřovým chráničem.
9.10.Každý účastník kurzu či akce je povinen uposlechnou pokynů dodavatele či osob jím pověřených v průběhu konání kurzu či akce a řídit se jimi bez výhrad a zbytečného prodlení. Pokud účastník či objednatel neuposlechne pokynů dodavatele či osob jím pověřených, má dodavatel právo kurz či akci ukončit či zrušit. V takovém případě vzniká dodavateli nárok na plnou cenu za objednaný kurz či akci a objednateli pak vzniká povinnost tuto cenu uhradit.
9.11Každý účastník akce bere na vědomí, že akce spojené s motorismem jsou zdraví i životu nebezpečné činnosti. V případě, že účastník není způsobilý se zúčastnit jakéhokoli konkrétního úkonu vyplývajícího z povahy akce nebo nemůže z jakýchkoli důvodů splnit požadovaný pokyn pověřené osoby je účastník povinen sám tyto skutečnosti bezodkladně sdělit pověřené osobě. V případě, že účastník nesdělí pověřené osobě, že se nemůže zúčastnit některého z úkonů nebo nemůže splnit některý z pokynů pověřené osoby, je účastník zcela odpovědný za své činy a následky z nich vyplynuvší. Dále Každá osoba účastna kurzu či akce je povinna počínat si tak, aby zde nedošlo ke škodě na zdraví, majetku, přírodě či životním prostředí a chovat se ohleduplně k ostatním osobám. Každá osoba plně odpovídá za škody a následky jí způsobené. Společnost Kalores Group s.r.o. nenese žádnou trestněprávní odpovědnost za účastníka akce nebo kurzu, nenese ani žádnou odpovědnost za zdraví, úrazy, smrt nebo škody na majetku účastníka kurzu nebo akce. Každý účastník se akce nebo kurzu účastní dobrovolně a na vlastní odpovědnost a bere na sebe rizika s tím spojená.
9.12.Při porušení výše uvedených povinností je dodavatel oprávněn vyloučit účastníka z průběhu kurzu či akce bez nároku na vrácení zaplacené ceny.
10. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI OBJEDNATELE
10.1.Dodavatel se po uhrazení kurzu či akce od objednatele zavazuje splnit podmínky daného kurzu či akce, uveřejněné v nabídce kurzů a akcí na internetové adrese mildagang.cz nebo ve zvláštní smlouvě uzavřené s objednatelem a akci či kurz v objednaném termínu zrealizovat.
10.2.Odstoupí-li jednostranně od smlouvy dodavatel – z důvodu prodlení objednatele s plněním povinností daných uzavřenou smlouvou a/nebo těmito VOP a/nebo provozním řádem: a) ve lhůtě kratší než 30 dní před termínem plnění, má dodavatel nárok na náhradu vynaložených nákladů ve výši 50% z celkové ceny objednaných kurzů a akcí, b) ve lhůtě kratší než 15 dní před termínem plnění, má dodavatel nárok na náhradu vynaložených nákladů ve výši 100% z celkové ceny objednaných kurzů a akcí.
10.3.Dodavatel může od smlouvy odstoupit, nerespektuje-li objednatel ustanovení těchto VOP a/nebo uzavřené smlouvy, zejména hrozí-li nebo vzniká-li na majetku dodavatele škoda nebo neuhradí-li objednatel dodavateli cenu objednané služby.
10.4.Dodavatelem poskytované služby vyžadují splnění předem daných kritérií, jako např.: minimální počet účastníků kurzu; vhodnost prostoru k uskutečnění akce; technické, bezpečnostní či organizační zajištění služby ze strany objednatele; v objednaném termínu kurzu či akce aktuální stav počasí; atp. Nebudou-li tato kritéria bezezbytku zajištěna, dodavatel si vyhrazuje právo domluvený termín či místo konání kurzu či akce zrušit a nabídnout objednateli jiný termín či místo konání kurzu či akce.
10.5.Pro jednotlivá místa konání kurzů či akcí mohou být vypsány další specifické technické požadavky. Ty budou objednateli vždy zaslány společně s potvrzením rezervace, nebo budou obsaženy v objednávce.
10.6.Stav techniky dodavatele, kterou budou objednatelé v kurzu či na akci používat, bude odpovídat platným normám a předpisům silničního provozu.
10.7.Dodavatel má právo v rámci svého programu umístit v místě konání kurzu či akce své či partnerské reklamy formou bannerů, roll-upů, pevné stojací reklamy, prezentační či prodejní stánky, produkty atp. Pokud bude mít objednatel výslovné přání v místě konání kurzu či akce tyto reklamy neumísťovat, je nutné o tomto sepsat zvláštní písemnou dohodu obou smluvních stran, a to minimálně 15 dnů před zahájením kurzu či akce.
10.8.Instalace jakýchkoliv reklam objednatelem v místě konání kurzu či akce je možná pouze s písemným souhlasem dodavatele a za jím stanovených podmínek.
11. ODPOVĚDNOST A POJIŠTĚNÍ
11.1.V případě pořádání kurzu či akce v prostorách či v místech zajištěných objednatelem, odpovídá objednatel zcela za: a) splnění technických parametrů stanovených a písemně zaslaných dodavatelem b) technické zabezpečení akce, zejména zajištění přenosných nebo pevných zábran oddělujících diváky od účastníků kurzů či účastníků moto jízd. c) dostatečný přívod elektrické energie pro místo konání kurzu či akce d) organizační zabezpečení akce, zejména ochranu majetku a osob dodavatele
11.2.Pokud objednatel nesplní bod 11.1., má dodavatel právo odmítnout konání kurzu či akce a dodavateli tak vzniká nárok na plnou cenu za objednaný kurz či akci a objednateli pak vzniká povinnost tuto cenu uhradit.
11.3.Je-li objednatel zároveň i pořadatelem, spolupořadatelem či třetí stranou jakkoli se podílející na pořádání kurzu či akce, nepřebírá dodavatel žádnou odpovědnost za způsobené škody na svěřeném majetku nebo zdraví osob účastnících se takové akce. Vůči dodavateli je za všechny účastníky akce plně odpovědný objednatel jako pořadatel, který je povinen jednotlivé účastníky na jejich odpovědnost upozornit.
11.4.Je-li objednatel zároveň i pořadatelem, spolupořadatelem či třetí stranou jakkoli se podílející na pořádání kurzu či akce, doporučuje se mu uzavřít pojištění pořadatele na danou akci.
11.5.Účastníkům kurzů či akcí se doporučuje uzavřít pojištění kryjící následky při motoristickém sportu; kryjící následky z konání osob i motocyklu mimo běžný provoz a silnice; úrazové pojištění jezdce mimo běžný silniční provoz; pojištění odpovědnosti za škody způsobené motorovým vozidlem třetím osobám.
11.6.Výuková plocha nebo závodní dráha není veřejnou komunikací a na jízdu po ní se nevztahuje zákonné ani smluvní pojištění odpovědnosti za škodu / havarijní pojištění.
11.7.Za veškeré jednání osob, jako i za technický stav motocyklu v rámci kurzů či akcí konaných dodavatelem, odpovídají ty osoby, které samy způsobí škodu sobě resp. třetím osobám, zdravotní újmu sobě resp. třetím osobám a to svojí vinou a dále způsobí škodu či zdravotní újmu sobě resp. třetím osobám vinou technického stavu používaného motocyklu.
11.8.Každá osoba účastna kurzu či akce je povinna počínat si tak, aby zde nedošlo ke škodě na zdraví, majetku, přírodě či životním prostředí a chovat se ohleduplně k ostatním osobám. Každá osoba plně odpovídá za škody a následky jí způsobené. Společnost Kalores Group s.r.o. nenese žádnou trestněprávní odpovědnost za účastníka akce nebo kurzu, nenese ani žádnou odpovědnost za zdraví, úrazy, smrt nebo škody na majetku účastníka kurzu nebo akce. Každý účastník se akce nebo kurzu účastní dobrovolně a na vlastní odpovědnost a bere na sebe rizika s tím spojená.
11.9.Za osobu nezletilou odpovídá v plném rozsahu její zákonný zástupce, ledaže nezletilý byl způsobilý ovládnout své jednání a posoudit jeho následky, pak odpovídá sám nezletilý.
11.10.Objednatel či osoby pohybující se v místě konání kurzu či akce jsou si vědomi všech rizik, která s sebou kurzy či akce nesou.
11.11.V případě způsobení škody objednatelem se objednatel zavazuje uhradit veškeré náklady na odstranění škody způsobené na majetku či zdraví personálu či vybavení dodavatele.
11.12.V případě zjištění či podezření dodavatele, že osoby objednatele nebo objednatel sám je pod vlivem alkoholu či jiných návykových látek nebo že osoby objednatele nebo objednatel sám není v dobré zdravotní, fyzické či psychické kondici, má dodavatel právo odmítnout konání kurzu či akce nebo má právo jednotlivé účastníky z kurzu či akce vyloučit nebo jim neposkytnout objednané služby. Dodavateli tak vzniká nárok na plnou cenu za objednaný kurz či akci a objednateli pak vzniká povinnost tuto cenu uhradit.
12. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
12.1.Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
12.2.Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy info@mildagang.cz Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
12.3.K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
12.4.Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
13.1.Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
13.2.Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
13.3.Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny nebo Vám na základě Smlouvy máme dodávat Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdržíme výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď podáte, činí 2 měsíce.
13.4.V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
13.5.Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
13.6.Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
Tyto Podmínky nabývají účinnosti 4.5. 2023