Zážitky Tomáše z týdenní motoškoly v Albánii

Jmenuje se Milan a po šotolině lítá 150km/h. Ale má neskutečný cit na lidi. Uměl nás utahat na max, ale ne přetáhnout. Uměl nás zjebat, ale mnohem víc chválil. Hodně nás naučil, a hlavně to celé byl parádní zážitek.
Albánské hory mě lákaly a hledal jsem k tomu průvodce
Ze sršňovy motoškoly jsem Pepu znal, tak jsem se jej zeptal, kdy zase pojede Albošku. Odkázal mě na Mildu, tak jsem se s ním spojil. No jo. Ale chlapa neznám, nech se s ním někam na týden zavřít, odkud neutečeš.
Tak jsem si to s Mildou nejdřív zkusil na den
Milda umí i jednodenní individuálky a mám tak trochu pocit, že právě kvůli tomu si to zkusit. Jestli si s ním sedneš, jestli ty sedneš jemu, jestli vás to bude oba bavit.
Moje zadání bylo: "Když cestuju a potkám bláto, mám obavy a jsem nejistý. Potřebuju vědět, jak na to." Milda odkýval že rozumí, celej den s ním bylo super a bláto z rána na káčátko jsem odpoledne projel na dvojku a vcelku sebejistě.
Ty vole, on asi fakt umí naučit. Chci víc. Kdy máš volno? A za dva týdny jsem byl v Albánii:)
Proč jsem chtěl guida? Z mnoha důvodů: 1) Starostí mám přes rok mraky a tak je příjemné, když se nemusím o nic starat. Vše zařízeno. 2) Neznám to tam. A nechci po horách jezdit stylem pokus, slepá, návrat, další pokus... 3) Neznám místní poměry a občas si chci kromě cestování, ke kterému to patří, prostě užít čistý zážitek z motorky.
Jaké jsou s Mildou možnosti
Jednodenní na zkoušku, Albánská motoškola, Albánský trail. Oboje buď v kurzu na Mildových CFMOTO 450 MT nebo v kurzu všichni na svých.
Motoškola je pro zelenáče, jako jsme byli my. Jeden z nás tam jel o dva dny dříve a na místě se učil řadit, brzdit, a další základy. Poslední den s náma lítal v bordelu, který třeba v Bosně nenajdeš. Užili jsme si to všichni.
Albánský trail je pro ty zkušenější, letí tam hlava nehlava, jako třeba Dual-Sport Chronicles, nespávají vždy na jednom místě a denně toho najedou 200-300 v šotolinách.
Jak proběhla ta motoškola v Albánii?
Na místě tě čeká motorka, ty jen sedneš do letadla, za dvě hoďky jsi v Albošce, Milda čeká s mikrobusem a odveze tě na místo.
Tam je dům nad mořem, s výhledem, kousek k vodě. Všechno pěkné, čisté, sprcha, evropský záchod, jako doma. Restaurace a obchody v dochozí vzdálenosti.
První den večeře s Mildou kdesi půl hodiny autem, plný stůl masa a zeleniny, omáček, piva a rakije. Super. Pak se večerů Milda účastní až na konci kurzu, játra má jen jedny:) Večery tráví servisem motorek.
První den ráno louka, odpoledne trail
Po cestě první malinkej brodeček, na louce osmičky, rychlostní kolečko a podobné capiny. Musí přece vědět, koho sebou má, jak tu skupinu sladit, a jak plánovat další dny.
Další dny okolní hory, brody, troška písku a pár pasáží, na které budeš hrdej:)
Je tam kombinace všeho možného. Milda každého sleduje, chválí a trpělivě opakuje, co má kdo jak vylepšit. Nikdo se u toho necítí blbě. Ani Zorka, která učí lidi přežít na motorce a letos s offem začíná.
Každé odpoledne návrat na stejné místo, krásná sprcha, výborná večeře a sdílení zážitků. Fotky, videa.
Cena je opodstatněná
Na FB jsem se zmínil a někteří reagují na cenu. Možná si to jen nespočítali.
Ubytování 7 nocí se snídaní. Půjčení motorky na šest dní. Včetně gum a dalšího opotřebení, včetně každodenního servisu. Fakt je má v top stavu. Šest dní instruktora (V ČR stojí jednodenní kurz od pěti do deseti tisíc). Znalost místních tras - na každou sjízdnou je třeba několik, které se použít nedají, a Milda je všechny sjezdil a pravidelně aktualizuje. Takže se jedou ty TOP trasy, což je velmi podstatná část.
Jak je to s fyzičkou
Jsem kancelářská krysa. Občas se zlehka pohnu, ale spíš tak abych držel pohromadě. A zvládnl jsem to.
Únavu zalepíš cukrama. Večer minerály. Ze správné jízdy ve stoje tě budou bolet záda a jinak jen otlaky a ego:)
Co psychika
Myslel jsem si, že trošku něco umím. Nejdřív jsem zjistil, že to tak slavné není. Brod se třeba projíždí pomalým nájezdem a až pak zrychlením, a ne naopak.
Ale na konci kurzu si uvědomíš, cos první den považoval za náročné, a že nad tím teď ani neuvažuješ. Koukáš daleko před motorku, ona si to sama pobere, a když nejsou strachy z tvé strany, motorka to projede. Takže super.
Co jsem se třeba naučil
Na kterou stupačku dát váhu, když přejíždím travnatý svah napříč. Kupodivu, uměl jsem to blbě a klouzalo to, teď už ne.
Na kterou stupačku dát váhu při otáčení na nestabilním povrchu. I tohle jsem dělal naopak. Když to uděláš blbě, podrážíš si přední kolo a padáš. A teď už ne.
Jak projet rychle zatáčku na šotolině, aby to bylo bezpečné. Kdysi byla jediná odpověď - pomalu. Teď už ne.
A spoustu dalších, praktických věcí, které na motorce využiješ. A když je budeš znát, budeš mít z motorky ještě větší radost. A bude to pro tebe bezpečnější.
Co bude dál? Mildaklub a vyjížďky po ČR
Hodně z nás má problém, že nemají s kým jezdit. Jeden nemá čas, druhý peníze, třetí se motorek bojí.
Když projdeš kurzem, dostaneš se mezi desítky stejně střelených lidí, které Milda vodí po česku. Jednou za čas napíše na WhatsApp kde a kdy a jede se. Někdy rychle, jindy pomalu, víkend nebo jen sobota, střelené popracovní odpoledne. Jak kdy.
Co máš udělat teď? Neodkládat to
Běž na MildaGang.cz, checkni termíny, porovnej se svým kalendářem a bookni si termín. Má to věčně plné a v půlce sezóny se tam termín honí blbě.
Tak si to užij:)
PS: Ne, tohle není placený článek. Fakt jsem tam byl. A fakt mě to bavilo tak, že jsem se rozhodl o tom napsat. Aby i další jako já, měli šanci se něco naučit, užít si to, a nemuseli se cpát antidepresivama.
Převzato z: https://www.motorkari.cz/profil/?uid=76508&act=clanky&cid=3557